قربانیان بی دفاع جنگ ارتجاعی داخلی ـ استخبارتی

Home Page Gallery تازه ها تصاویر سلایدر

دانلود فایل وُرد

← دانلود فایل پی‌دی‌اف 


قربانیان بی‌دفاع جنگ ارتجاعی داخلی ـ استخبارتی

  • گزارشگر کمیتۀ مبارزه … (26 سرطان 1400 خورشیدی)

شب هنگام 20سرطان سال 1400خورشیدی گروه طالبان بر ولسوالی مالستان ولایت غزنی به صورت وسیع از سه طرف ( ولایت ارزگان،  ولسوالی اجرستان و ولایت غزنی) حمله کردند. این حمله شب هنگام انبوهی از وحشت و ترس را بر مردم به وجود آورد. طالبان بر مواضع عساکر حکومت پوشالی یورش بردند، با آن‌که مقاومتی در مقابل آن‌ها صورت نگرفت، با آن‌هم تعدادی از عساکر کشته شدند و تعدادی پا به فرار گذاشتند. ولسوال و قومندان امنیه این ولسوالی نیز فرار را بر قرار ترجیح دادند. ولسوالی و روستاها همه کاملاً به تصرف طالبان در آمدند. در هرجا مقررات گشت و گذار وضع کردند، چنان‌چه همه خانه­‌ها از سکنه خالی شده بودند و طالبان بر خانه‌­های خالی حاکمیت داشتند. این گونه وضعیت بخاطر ترس و وحشتی است که طالبان بدلیل به هم­‌ریختن وضعیت بد روانی که برای مردم ایجاد کرده بودند، بوجود آمده بود. مردم که خواب بر چشمان شان حرام شده بود به تعداد هزاران نفر سراسیمه به هر سو بدون کدام امکانات اولیه حرکت کردند. تعدادی به کو­ه‌ها پناه بردند و تعدادی به ولسوالی جاغوری سرازیر شدند. کنار جاده­‌ها، مساجد و خانه­‌های جاغوری مملو از بی­‌جا شدگانی بود که از وحشت خشونت طالبان از خانه­‌های خود فرار کرده بودند. مردم که وضعیت اقتصادی شان به چند دانه گاو و گوسفند خلاصه می‌شود و همۀ آن‌ها را به خاطر نجات از مرگ، به جا گذاشتند و پا به فرار جمعی گذاشتند. 

همه نگران آینده زندگی شان بودند. این حکایت تلخ توده­‌های ستم­دیدۀ می‌باشد که میان دو سنگ آسیاب قدرت‌­مندان جنایت‌­کار جهان همه چیز خود را از دست می‌دادند. وحشت بر همه این کوهستان سایه افگنده بود چنان‌چه کودکان، زنان، مردان و کهن‌سالان فاصله­‌های زیادی را با پای پیاده طی می‌کردند، تا بجایی برسند. این مجموعه‌­ی بی‌دفاع هیچ‌گونه پناه‌گاه را سراغ نداشتند. همه افسرده و غمگین دنبال پناه­‌گاه موقتی می‌گشتند. اگر از هر کدام جویای احوال می شدم، آه جگرسوز را با لبخند ملالت بار تقدیم می‌کردند، می گفتند: هیچ پرسان نکو.

کلمۀ پرسان نکو توده‌ها حکایت از نابرابری و رفتار غیر انسانی نسبت به توده­‌های بلا دیده می‌نمود، که در کشور اشغال شده توسط امپریالیست­‌ها به رهبری امپریالیزم اشغال‌گر امریکا بر مردم این سرزمین تحمیل گردیده است.

 در این جنگ ارتجاعی داخلی نخستین قربانی این جنگ توده‌های ستم‌دیده اند که بیش‌ترین آسیب را می‌بینند و مزدوران جنگ همه کمر برای زجر دادن توده‌­ها بسته­‌اند.

در جنگ ارتجاعی داخلی ـ استخبارتی کنونی فقط توده­‌های ستم‌دیده و بی‌دفاع کشور اند که قربانی می‌شوند و زندگی نکبت‌بارشان را از دست می‌دهند، آواره می‌شوند و برای نجات از مرگ حتمی  به سنگ و چوب، کوه­ و دره­‌ها، جاده­ و ناهموار و وادی­‌ها پناه می‌برند. در این جنگ خانمان‌سوز حتی عقده­‌های شخصی نیز دخیل است: کسی به‌نام حکیم شجاعی از باشندگان ولسوالی مالستان و یکی از سربازان سابقه حزب اسلامی گلبدین حکمتیار با چند نفر برای بدست آوردن پول از نیروی اشغال­‌گر استرالیای مستقر در ولایت ارزگان چند پوسته امنیتی را به صورت پیمان­‌کاری می‌گیرد. این مزدور، دست به آزار و اذیت توده­‌های این منطقه می‌زند. توده‌ها مجبور می‌شوند که برای انتقام دست به طرف گروه ارتجاعی طالبان دراز کنند. بعد از تسخیر جغرافیای ارزگان این گروه خشن به طرف ولسوالی مالستان رو می‌آورند. آن­‌ها با استفاده از این فرصت برای انتقام گرفتن بالای قبیلۀ شجاعی حمله می‌کنند. در این حمله تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع توسط طالبان به رگ‌بار بسته شده و سر بریده شدند. دو نفر بی‌گناه که اصلآ دکان‌دار بودند به صورت فجیع در مرکز ولسوالی مالستان به رگ‌بار بسته می شوند. یک نفر کودک 16ساله در منطقه پشی ولسوالی مالستان به صورت وحشت­ناکی سربریده می‌شود و یک نفر بنام اکبری چشمانش را از حدقه بیرون کرده اند. 

چندین خانه در روستاهای پشی مالستان نخست غارت شده بعد طعمه حریق گردیده است. خانه­‌های مردم به صورت بسیار دقیق بدون اجازه صاحب خانه، مورد بازرسی قرار گرفته است. اکنون بسیاری این مردم به­ خاطر ترس از کشته شدن به خانه‌­های خود برگشته نمی‌توانند و سرگردان در مساجد و کنار جاده­‌های خاکی، حتی در دره‌­ها و قله­‌های کوه­‌ها شب ­را سحر و روزها را شب می‌نمایند.

راه­‌های مواصلاتی به دیگر شهرها از طرف طالبان بر روی ولسوالی­‌های جاغوری و مالستان مسدود شده است. این مردم بی دفاع میان دو نیروی خشن و مزدور قربانی می‌شوند. مواد غذایی و عبور مرور افراد در مراکز شهرها و دست یافتن به جاده‌­های اصلی بر روی مردم مسدود است. حتی مریضان از عدم دست‌رسی به دارو و درمان جان­‌های خود را در این دو ولسوالی به صورت معصومانه از دست می دهند. در این دو ولسوالی وضعیت بسیار تکان دهنده است.

توده‌های مظلوم و ستم‌دیده‌ی افغانستان!

یگانه راه نجات مردم زحمت‌کش افغانستان این است که در مقابل هر دو نیروی ارتجاعی شامل در جنگ نه بگوئید و هوشیارانه برای بر پایی و پیش‌برد مقاومت ملی مردمی و انقلابی تدارک ببینید. زیرا بدون مقاومت همه جانبه ملی مردمی و انقلابی و سرنگونی رژیم دست‌نشانده و بیرون راندن تمامی نیروهای خارجی اشغال‌گر از کشور، رهایی از این مصیبت غیر ممکن است. پس  بیائید دست به دست هم داده تحت رهبری پیش‌آهنگ طبقه کارگر به مقاومت همه جانبه ملی مردمی  انقلابی به پردازیم. با پیش‌رفت این مقاومت و پیروزی انقلاب دموکراتیک نوین تا محو تمامی اشکال ستم به پیش حرکت کنیم. در چنین حالتی است که می‌توان بساط ظلم و ستم را از جامعه ریشه کن نمود، در غیر آن همان آش است و همان کاسه.

به پیش در راه بر پایی و پیش‌برد مقاومت همه جانبه ملی مردمی و انقلابی

مرگ بر اشغال‌گران

مرگ بر نیروهای ارتجاعی

زنده باد آزادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *