حملات وحشیانه و ضد بشری روزهای عاشورا

حملات وحشیانه و ضد بشری روزهای عاشورا را به شدیدترین وجه تقبیح می‌کنیم

Home Page Gallery تازه ها تصاویر سلایدر

دانلود فایل PDFدانلود فایل WORD


حملات وحشیانه و ضد بشری روزهای عاشورا را به شدیدترین وجه تقبیح می‌کنیم

سه روز پی در پی یعنی روزهای جمعه، شنبه و یک‌شنبه مورخ 14 ، 15 و 16 اسد 1401 خورشیدی مراسم عزاداری شیعیان در کابل به خاک و خون کشیده شد. مسئولیت این رویدادهای خونین که مصداق جنایات جنگی را دارد گروه مزدور و اشغال‌گر داعش به عهده گرفته است.

این دهشت افکنی که به سلسله جنگ‌های ارتجاعی ـ استخباراتی و مداخلات پنهان و آشکار امپریالیست‌های اشغال‌گر و کشورهای ارتجاعی منطقه در ظرف بیست سال گذشته صورت گرفته، ادامه یافته و می‌یابد. همان طوری که اشغال‌گران امپریالیست، رژیم دست‌نشانده و احزاب و گروه های ارتجاعی رنگارنگ در ظرف بیست سال گذشته از هیچ‌گونه جنایتی علیه توده‌های ستم‌دیده افغانستان اباء نورزیدند و روز به روز جنایات شان شدیدتر گردید، با قدرت‌گیری دوباره طالبان توسط اشغال‌گران امریکایی نه تنها که دامنه این جنایات کمتر نمی‌گردد، بل‌که روز به روز وسعت و دامنه آن گسترش خواهد یافت.

این جنایات هولناک در کشور مستعمره ـ نیمه فیودالی افغانستان محصول تجاوز و اشغال‌گری کشور در ظرف بیست سال گذشته است که هنوز ادامه دارد و جز درد و رنج، کشتار توده‌های ستم‌دیده، وحشت و اختناق، فقر و بیکاری و دامن زدن به اختلافات میلیتی، مذهبی، جنسیتی، قومی، لسانی و هزاران مصیبت دیگر چیزی را به ارمغان نیاورده و نخواهد آورد.  

دامن زدن به اختلافات قومی، لسانی، میلیتی، جنسی، فرهنگی، مذهبی و نژادی خصیصه ذاتی امپریالیزم و نیروهای ارتجاعی وابسته به آن است. امپریالیزم تلاش می‌نماید تا با شعار ” تفرقه بینداز و حکومت کن ” دامنه مستعمرات خود را گسترش دهد و نیروهای ارتجاعی دست‌نشانده خود را بر مسند قدرت نگه دارد. امروز مشاهده می کنیم که امپریالیست‌های امریکایی با استفاده از گروهک‌های اجیر و مزد بگیر خود تلاش می‌کند تا میان توده‌های ستم‌دیده افغانستان، آتش نفاق و تفرقه را از قبل شعله ورتر ساخته و تا سر حد انفجار برساند، یعنی این اختلافات را تا سرحد جنگ شیعه و سنی مشتعل سازد. تا زمانی که در کشورهای مستعمره ـ نیمه فیودال، یا نیمه مستعمره ـ نیمه فیودال آتش نفاق و اختلافات شعله ور باشد، هیچ ملتی به آزادی نخواهد رسید و اهداف استعمارگران به سادگی بر آورده خواهد شد.     

حمله بر عزاداران عاشورا یکی از این ترفندهای امپریالیست‌ها به کمک گروهک‌های ارتجاعی مانند ” داعش ” و امثال آن می‌باشد. ناگفته نباید گذاشت که طالبان از لحاظ عقیدتی هیچ فرقی با گروه داعش نداشته و ندارد، نمی‌توان حکم کرد که در چنین حملاتی هیچ دستی نخواهند داشت. در میان طالبان نیز کسانی یافت می‌شوند که چنین حملاتی را سازمان‌دهی کنند. همان طوری که در ظرف بیست سال گذشته در درون رژیم پوشالی کسانی مانند سیاف چندین بار مرتکب چنین جنایتی گردیدند، امروز در درون رژیم امارت پوشالی طالبان نیز چنین کسانی یافت می‌شوند که چنین جنایتی را مرتکب شوند.

حملات بر عزاداران عاشورا یکی از جنایات جنگی علیه توده‌های بی‌دفاع این کشور است که پیامدش جز تفرقه، نفاق تباهی و در بدری چیزی دیگری را در پی نخواهد داشت. ما این عمل وحشیانه و ضد انسانی را به عنوان جنایات جنگی به شدیدترین وجه تقبیح می‌کنیم.

هر گاه به تاریخ افغانستان نظر بیندازیم مشاهده می‌کنیم که این کشور در طول تاریخ میدان تاخت و تاز ابرقدرت‌ها بوده، در طول این تاریخ ابر قدرت‌های استعمارگر و اشغال‌گر برای این‌که روحیه استقلال طلبی و میهن پرستی مردم را تضعیف نمایند، همه روزه از طریق چینل های نفوذی و حلقات جاسوسی شان به تشدید اختلافات مذهبی ، قومی ، منطقوی ، لسانی ، سمتی و غیره دامن زده اند.

تاریخ به خوبی گواه آنست که امپریالیزم انگلیس از وجود دو دین در هند(هندوئیزم و اسلام) بهره می‌گرفت. از تفرقه افکنی و به جان هم انداختن مسلمان و هندو‌ها توانست مدتی مدیدی هند را زیر مستعمره خود نگه دارد. اشغال‌گران امپریالیست با تربیه گروه‌های مختلف بنیادگرای اسلامی می‌خواهد با دامن زدن اختلافات مذهبی، آتش جنگ میان اهل تشیع و سنی را دامن بزند و از این آب گل آلود ماهی بگیرد.

امروز دقیقاً مشاهده می کنیم که این ترفندها و بازی‌های شیطنت آمیز پشت پرده امپریالیست‌ها در کشورهای مانند افغانستان، عراق، لیبی، فلسطین، مصر، سوریه …. بخوبی پیاد گردیده است. با این عمل شیطنت آمیز جان صدها نفر گرفته می شود و هزارن نفر به عزاداری مشغول می‌گردند.

گروه‌های بنیادگرای اسلامی با حمایت مستقیم و غیر مستقیم امپریالیست‌ها تلاش می‌ورزند تا اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی را در افغانستان دامن زده و حس بد گمانی را نسبت به یک دیگر شان تا سرحد انتقام گیری بالا برد.

توده‌ها به خوبی آگاهند که اشغال‌گران امپریالیست در ظرف بیست سال گذشته تمامی زیر بناهای اقتصادی را ویران نمود و فقر و بی‌کاری را در افغانستان به حد اعلا گسترش داد، و موجبات نا امنی را در کشور فراهم نمود، و مردم را در جهل و بی‌خبری فرو برد، و به این طریق باندهای مافیای قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، غارت‌گری و راهزنی در کشور ترویج نمود.

در طول تاریخ جاسوسان امپریالیست‌ها در سلک علمی دین در دانش‌گاه الازهر مصر، حوزه های علمیه نجف و کربلا، مراکز دینی استانبول و حتی بسیاری از مساجد افغانستان و پاکستان به عنوان پیشوایان دینی وارد شده و از این طریق آتش تفرقه و نفاق را بین مذاهب و فرقه های گوناگون مذهبی ایجاد نموده است. البته امپریالیست‌ها هیچ وقت به این کار بسنده نکرده، بل‌که عملاً توسط این علمای اجیر و جاسوس خود مدارس جدید دینی ایجاد کرده و کودکان را از همان ابتدای کودکی شستشوی مغزی نموده و در خدمت برنامه‌های استعماری خود قرار داده و می‌دهد. علمای جاسوس از همان ابتدای شستشوی مغزی کودکان در ذهنیت کودکان نفاق افکنی را طوری ترزیق می‌نمایند که طلبه‌های مدارس غیر از خود بقیه را کافر می‌پندارند. حمله بر مساجد و معابد شیعه نشین و گروه های مختلف مذهبی و هم چنین عزاداران روز عاشورا بر همین دلیل صورت می‌گیرد.    

تاریخ افغانستان گواه آنست که امپریالیست‌ها از یک طرف توسط جاسوسان خود در مدارس دینی کودکان را بنیادگرا، متعصب تربیه می‌کنند و آن‌ها را در عمل جنایت‌کارانۀ ضد بشری تروریستی می‌کشانند و از طرف دیگر برای فریب اذهان توده‌ها اعمال تروریستی را محکوم می‌کنند و این عمل را غیر انسانی و ضد بشری می‌خوانند!

هم‌زمان با خروج نیروهای اشغال‌گر از افغانستان و بقدرت رساندن دوباره طالبان، میدان هوایی کابل با یک عمل انتحاری به خاک و خون کشیده شد و مسئولیت آن را شاخه خراسان “داعش” به عهده گرفت. هم زمان با آن یک خانه مسکونی مورد اصابت موشک‌های امپریالیست‌های امریکایی قرار گرفت که جان هشت تن اعضای یک خانواده را گرفت. اما امپریالیست‌های اشغال‌گر عمل داعش را محکوم نموده و آن‌را جنایت‌کرانه و ضد بشری می‌خوانند، اما از عمل جنایت‌کارانه خود دفاع می‌نمایند. در حالی که هر دو عمل ریشۀ یک‌سان جنایت‌کارانه ضد بشری دارد. از آن زمان تا کنون چندین حمله وحشیانه و ضد بشری در مساجد اهل تشیع، مکاتب دخترانه، معابد سیک‌ها و هندو‌ها صورت گرفته است. همۀ این اعمال جنایت‌کارانه به منظور دامن زدن هر چه بیشتر به اختلافات مذهبی صورت گرفته و می‌گیرد.    

حادثه عاشورای سال 1384 خورشیدی و برخورد مسلحانه گروه‌های عزادار و غیر عزادار در شهر هرات تا کنون از اذهان فراموش نگردیده است. این عمل جنایت‌کارانه نتیجه برنامه و سیاست تفرقه افکنانۀ استعماری اشغال‌گران امپریالیست و مزدوران بومی‌اش بود. توده‌ها به خوبی به یاد دارند که هیچ‌گاه عاملین این عمل جنایت‌کارانه ضد بشری مانند اعمال جنایت‌کارانه و ضد بشری دیگر نه تنها مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار نگرفت، بل‌که از پی گیری آن نیز جلوگیری به عمل آمد. 

حمله دهشت افکنانه و ضد بشری به عزاداران عاشورا نیز توسط عمال اجیر امپریالیست‌ها صورت گرفته و این عمل آخری شان نیز نخواهد بود، بل‌که این اعمال جنایت‌کارنۀ ضد بشری بیش‌تر از پیش تکرار خواهد گردید.

حمله بر مساجد اهل تشیع، معابد سیک‌ها و هندوها و عزاداران عاشورا بیان‌گر آن است که امپریالیست‌ها و شیادان بنیادگرای شان بر مبنای یک برنامه طویل مدت می‌خواهند عمل‌کرد وحشیانه ضد بشری و جنایت‌کارانه شان را به منظور تشدید نفاق و تفرقه افکنی میان مذاهب مختلف بیش از پیش وسعت و گسترش دهند.          

توده‌های ستم‌دیده باید بدانند که امارت اسلامی طالبان و حامیان اشغال‌گر شان، نه می‌توانند و نه می‌خواهند که این نفاق و بدبینی بین فرقه های گوناگون مذهبی را از میان ببرند، بل‌که آن‌ها بیش‌تر از پیش زمینه ساز نفاق ملیتی، جنسی، قومی و مذهبی اند و برای پیش‌برد منافع شوم شان به این نفاق و تفرقه افکنی نیاز دارند.

 توده‌های ستم‌دیدۀ افغانستان !

باید آگاه بود که این تفرقه افکنی میان مذاهب گوناگون در افغانستان وسیلۀ است برای سرکوب جنبش‌های آزادیبخش ملی در کشور. پس باید با این اعمال وحشیانه و ضد بشری با هوشیاری کامل برخورد نمود تا شکار توطئه‌های مغرضانه امپریالیست‌ها و مزدوران بومی و منطقوی شان نگردیم. بیائید که علیه امارت اسلامی و حامیان امپریالیست و بقیه گروهک های دست پرورده امپریالیست‌ها متحدانه به مبارزه بر خیزیم و برای خنثی نمودن توطئه‌های دشمن هم صدا فریاد زنیم که تمامی میلیت‌های افغانستان با هم برابر و برادر اند و هیچ یک از میلیت‌ها بر دیگری امتیازی ندارد.

فقط و فقط برای رهایی از همه‌ای این مصیبت‌ها یک راه وجود دارد، آن این که علیه امارت اسلامی و حامیان اشغال‌گر شان در راه برپایی و پیش‌برد مقاومت همه جانبۀ ملی مردمی و انقلابی تا به فرجام رساندن انقلاب دموکراتیک نوین به پیش حرکت نمائیم. با پیروزی انقلاب دموکراتیک نوین و حرکت سریع به طرف سوسیالیزم می‌توان بر تمام این مصیبت‌ها غلبه نمود و همه را از میان برداشت.

مرگ بر اشغال‌گران مرتجع داعشی !

مرگ بر امارت اسلامی افغانستان و حامیان بین المللی شان !

به پیش در راه برپایی و پیش‌برد مقاومت ملی مردمی و انقلابی !

کمیته اتحاد و انسجام نیروهای انقلابی افغانستان

18 / 5 / 1401 خورشیدی

09 / 08 / 2022 میلادی

https://afghanistanrmy.org/fa/

strugglecommittee4@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *